Monday, March 26, 2007

Robinetul cu vesti proaste

Nu am mai scris de cateva zile pe blog, asa ca m-am gandit sa scriu despre workshop-ul de sambata.

Tema: Robinetul cu vesti proaste - simulare de criza media. Nu recunosteam eu prea multi moderatori de pe foaie cand am ales, asa ca a ales altcineva mai interesat de PR in locul meu. Initial mi s-a parut cel mai prost titlu de pe foaie, dar de abia la fata locului am realizat numele. :)

Moderatori: Gabriela Lungu, Stefania Stavrositu - The Practice powered by Leo Burnett

Situatie:
20 iulie - Sfantul Ilie, zi de pelerinaj la biserica Stareta din Moldova, eveniment care a luat amploare in ultimii ani, zeci de mii de oameni venind la slujba.

Clientul - Fresh Drinks (producator de bauturi racoritoare), face o donatie bisericii cu aceasta ocazie - 100.000 sticle de suc de portocale, donatie facuta ca parte a unui amplu program de promovare a brand-ului, care cuprinde spoturi TV, radio si print.

Produsele au fost livrate cu 10 zile inainte de eveniment autoritatilor bisericesti. Produsele aveau pe ambalaj ca data de expirare ziua de 20 iulie.

Cu putin timp in urma, pe agenda publica a fost dezbatut subiectul datei de expirare de pe ambalajele de sucuri carbogazoase, care - conform codului deontologic - trebuie pusa special cu o saptamana inainte de expirarea propriu-zisa.

La o intalnire intre autoritatile locale si cele bisericesti organizatia in dimineata zilei de Sfantul Ilie, un angajat important al primariei din orasul respectiv, prieten cu reprezentantul local al firmei Fresh Drinks, observa ca sucurile de la intalnire abia au expirat si il anunta pe acesta.

Cele 100.000 de produse urmeaza sa fie distribuite catre oamenii veniti la pelerinaj peste 2 ore, la slujba.

Va rugam sa povestiti pas cu pas cum ati proceda in aceasta situatie. 1 ora.


***
Cam asta ar fi scenariul pe scurt. Cand ma gandeam ca toata simularea crizei inseamna sa vii cu strategia in doar o ora, dupa 10 min vin moderatoarele cu un biletel spunand "Vesti proaste!" Banuind ca ne vom gandi sa retragem sucurile, pe bilet scria ca fiind iulie, cald, autoritatile bisericesti au distribuit deja 10% din sucuri. De pe aici m-am prins de ce se numeste workshop-ul Robinetul cu vesti proaste. :) Continuam noi... elaboram, elaboram si dupa inca 10 min pac! inca un biletel pe care scria ca un participant la slujba a ajuns la biserica. Timpul trecea si noi elaboram. Inca 10 min, inca un biletel. Autoritatile bisericesti stiau ca sucurile erau expirate dar nu au spus nimic.

***
Oricum, interesant scenariul, m-a pus putin pe ganduri, dar mai mult mi-am dat cu parerea. Am invatat totusi ca desi exista un cod deontologic, ala este pus pentru siguranta, iar in fata legii conteaza data expirarii mai mult. Totusi, toti ne-am legat de codul deontologic.

Eh... you live, you learn.



0 comentarii: