Ce sa va mai povestesc eu azi?
Pai, cred ca in ultimul timp sunt intr-un fel de regim de austeritate, nu stiu cum sa-l descriu. Vine sesiunea, saptamana viitoare am primul examen, pana atunci am si cate 2 lucrari pe zi. Macar de-ar fi fost partiale, sa-mi mai scada jumatate din materia de la examen, dar cred ca merge si asa. Proiecte la diverse materii. Nici nu am mai iesit weekend-ul asta. Bleacs. Facultatea la care freci menta tot anul si in ultima luna se aduna toate. De fapt, nu strica. Fiindca nu m-ati vazut plangandu-ma in timpul semestrului. :) Te poti preocupa de altele. Dar e culmea cand altele se aduna toate in aceeasi perioada si perioada coincide cu cea a verificarilor noastre. :)
Astazi am mers la prima conferinta de la Olimpiadele Comunicarii, De unde vine IDEEA campaniei - de la planner sau de la creativ? Ok, raspunsul? Nu de la planner, nu de la creativ, nu de la client. De la consumator. Nu pot spune ca am invatat lucruri pe care sa nu le fi stiut. De cand am inceput sa merg pe la conferinte si sa mai citesc diverse reviste offline si online din domeniu, pot sa dau si eu unele raspunsuri. S-a vorbit, din nou, ca pentru prima data in istorie, consumatorul e mai inteligent decat producatorii, publicitarii, ce vreti voi, iar cei din urma doar se chinuie sa tina pasul. Au trecut de la mijloace clasice de cercetare a pietei (chestionare de marketing, focus groups) la chestii mai relevante, din care cel mai utilizat termen in ultimul timp este insight. Incep sa observe si sa analizeze blogurile (jurnale, fotografii, filmulete), din care sa extraga comportamentul consumatorului, fiindca ceea ce reiesea pana acum din research erau lucruri pe care consumatorii le spuneau, dar nu intotdeauna le si faceau.
Cred ca cel mai mult mi-a placut prezentarea lui Mugur Patrascu de la iLeo, e drept, nu am prins prezentarea lui Razvan Matasel, dar o voi descarca de pe site. Tema prezentarii lui Patrascu a fost revolutia digitala, din nou chestii de care am mai auzit, dar informatiile erau bine structurate si introduse in categorii. Nush, mie mi se pare un haos total si as vrea sa stiu cateva chestii teoretice, poate de asta mi-a placut mai mult prezentarea asta. Astept sa incep la anul SNSPA-ul. :)
O chestie care mi-a atras atentia a fost o intrebare a lui Sorin Psatta catre o domnisoara din public. O intrebase ce ar alege din 3 vase care se scufunda: pe cel cu intelepciune, cel cu avere sau cel cu dragoste. Tipa a raspuns ca pe cel cu intelepciune, iar Psatta i-a argumentat alegerea ca asta ar fi ceea ce ii lipseste. In ideea ca doreste sa invete mai multe. :))) Dragut joculet, oricum.
Mai departe, urmau conferintele pe teme de PR si politica, chestii care nu ma interesau in mod special, insa as fi stat daca nu m-as chinui zilele astea sa invat si la finante, si la macro... depinde pe la ce am lucrari. :)
Totusi, am fost prin ASE la o conferinta Campanii inedite in Romania: de la creatie la implementare. A fost amuzant sa vad cum pe poster scriau ca au invitati de la McCann Erickson, Graffiti BBDO, GMP si Mercury Promotions. Dar nu spuneau care. Iar capul de afis era fix Andi Moisescu. Pana la urma, invitatii mi s-au parut simpatici cu totii, nu auzisem de ei pana azi, dar am senzatia ca toti erau absolventi de ASE sau ceva in genul. :) Partea amuzanta a fost de fapt cand capul de afis nu era prezent. Si ma gandeam cum au venit degeaba acolo atatea gagici. :))) Oricum, spre deosebire de alte conferinte, macar Andi a trimis un mesaj pentru participanti, filmat in studioul apropo.tv. :) Desi s-au dat energizante mok (de alea Rockstar, cred ca au auzit cu totii, aia care au site-ul www.rockstar69.com :))) ar trebui sa fuzioneze cu aia care fac tricouri cu de puta madre), nu m-au impresionat prea mult organizatorii care au inceput conferinta cu 40 de min mai tarziu decat trebuia.
Tipa de la GMP a povestit despre campaniile BOOM si Uniunea Crescatorilor de Pasari din Romania, fix pe tema conferintei... care a fost ideea si cum au fost implementate. As fi vrut sa intreb daca a avut efectul scontat campania BOOM, fiindca mie nu mi s-a parut ca a avut un succes enorm. Eu, spre exemplu, nu cunosc pe nimeni care sa-si fi pus BOOM. Mi se parea ca fiindca nu au comunicat in romana, nu au ajuns prea bine la target. Parintii mei au bani sa-si puna BOOM, de exemplu, insa nu au trecut pe televiziune digitala, prefera sa plateasca 30 si ceva de ron pe luna pe cablu, pentru toate posturile necodate, neinteresante, fara HBO. Nu prea merita. Iar daca se trec pe televiziune digitala, se trec pe dolce, ca au abonament Romtelecom si e la indemana. Pe cand BOOM nu a comunicat prea bine. Nu e atat de... la indemana. Nu imi dau seama. Reclamele au fost chiar foarte dragute (desi am impresia ca una se inspira din campaniile XBOX :P).
Campania pentru UCPR a fost chiar ok, buget mic, mesajul receptionat.
Tipul de la Grafitti a venit cu prezentarea noii campanii pepsi, foarte bine argumentata, m-as fi uitat la tot filmuletul ala, cred ca avea vreo ora, dar pareau organizatorii cam crispati... e o chestie, ca dupa ce in anii '60 Pepsi venise cu sloganul The new genaration, iar prin 90 erau la The next generation, prin 2000 la Dare for more, acum si l-au schimbat si ei, e mult mai dinamic, e ... MORE. Completati spatiul lipsa cu orice verb. :)) Iar cand vedeam reclamele alea, e ca si cum imi spalau creierul. Eu, fan inrait Cola in ultimii 2 ani (beau Cola in loc de cafea dimineata si a fost foarte utila la invatat pentru bac, examene :), ma uitam la reclamele alea atat de dinamice, atat de albastre, atat de bine realizate grafic, piesa aia atat de vie de pe fundal si ma gandeam "oaaaaau... i like pepsi... i think i want to drink some pepsi while I'm here". Damn it! Cola! Fight back. :))
Ce a mai fost? Mercury Promotions cu campania de promovare a Muzeului Taranului Roman. Da, si aia mi s-a parut ca a prins bine si m-a facut sa vreau sa ajung la muzeu, dar nush, nu e niciodata in drum, insa chiar vreau sa ajung. Ultima oprire culturala, mult spus, a fost la Muzeul Armatei dupa ce am fost in Paris la Muzeul Armelor si mi s-a parut superb, iar eu nu sunt fan al istoriei, insa l-au facut destul de atractiv si interactiv. :)
Ultima tipa, de la McCann, ne-a aratat niste spoturi de pe la inceputurile ei in agentie, din vremea in care nu luau premii si spoturi de acum, geniale, unele. :) In primul rand mi-a ramas in minte ideea unui spot din cele proaste "Nu imi place Doina, imi place oina!" :)))))))))))) Doamne, ce patetic. Spotul era facut in agentie, pentru ProSport, iar pe prima pagina a ziarului scria Campionatul National de Oina. :)))))) Din categoria celor bune, a fost un viral pentru Biz, pe care nu-l mai vazusem pana azi. Penaaaaal tare. Poate daca-l gasesc, il pun pe blog.
Aici am terminat cu ziua mea educationala, m-am intors acasa la viata mea de socotitoare, am lucrat la finante. :) Pe drum spre casa m-a facut un tip Abramburica si mi s-a parut ciudat, pe asta chiar nu am mai auzit-o si ma gandeam ce asociere tampita. Nici macar nu am par lung sa mi-l pun pe moate, nu ma imbrac ca un curcubeu. :)) Si apoi, de obicei pe strada primesc apelative de genul 220, pisicuta, pisicuta electrocutata sau remarci, cum ar fi "bate vantul din dreapta?" sau "ai dormit pe partea dreapta?" (asta pentru ca am parul mai lung intr-o parte si sta ca si cum ar batea vantul tot timpul). Ma rog. In rest, nimic interesant.
Inca o zi, inca o intrare in blog. Material de feedback pentru conferinte. :))
Tuesday, May 8, 2007
Feedback
Printed by Adinaaa . 1:08 AM
Coduri de bare: 5|| edu||cational ||, 5|| pub||licitate ||
5 comentarii:
Eu zic ca nici de la consumator nu vine ideea. vine de la bani. cel putin asa e la noi :>
Dupa proiectul la finante sugerez o plimbare la Muzeul Taranului Roman, macar pentru costumele populare si tot cred ca o sa fie fruuuumos :D 8->
Saddler: Nush, din ce am inteles eu din procesul asta, consumatorul nu stie ce vrea, dar vrea multe. Nevoile sunt nelimitate. Si vine plannerul, ii observa modul de viata si comportamentul de unde extrage un adevar care era acolo, era evident, but they just couldn't put their fingers on it si il exploateaza la maxim. La origine, tot de la consumator porneste, dar ce ii motiveaza pe advertiseri sunt banii. :D Asta e relatia, dupa parerea mea.
Ruxi: Ce putea sa spuna Ruxi? :))))
hey..asta ca sa vezi ca din blogul tau lumea poate ataca diverse subiecte :D dar sa stii ca sugestia ramane valabila pentru ca nici eu nu am ajuns inca acolo.:P
crezi ca numai pe advertiseri ii motiveaza banii? si pe consumator il motiveaza acelasi lucru cand se hotaraste pt un produs. poate ca pe consumator il motiveaza mai mult
Post a Comment