Friday, November 21, 2008

Tourist in Bruxelles

***

Dupa o noapte petrecuta pe strazile din Milano, easyjet-ul ne-a dus de pe Malpensa pe aeroportul international din Bruxelles. Iesind doar un weekend din tara si trecand prin 4 zboruri & 3 aeroporturi, ne-am gandit ca am plati prea mult pentru bagaje de cala, asa ca am mers fiecare doar cu un rucsac in spate, chestie care a avut avantaje si dezavantaje. Oricum, din acest punct de vedere, easyjet-ul e cea mai tare companie aeriana, fiindca nu are limita de greutate pentru bagajele de mana, atat timp cat incap in spatiul de bagaje de deasupra capului.

Vineri dimineata, cam 24 de ore nedormite la activ si mai putin de 48 pana laaaa... I *heart* Techno.

Bruxelles. Ce mi-a placut cel mai mult? In aeroport, in gara, gaseai toate mijloacele de transport in acelasi loc - autobuze la un nivel, tramvaie la altul, metrou la nivelul inferior, trenuri la un alt etaj. Nu trebuie sa iesi din Gara de Nord sa cauti statia de ratb, sa astepti autobuzul in frig cu niste boschetari cautand in gunoi langa tine, se poate si altfel. Asa... biletele de tren se cumpara pe destinatie si pe zi, dar poti lua orice tren din acea zi catre destinatia pe care o doresti, indiferent de ora si de tipul trenului. Pur si simplu genial. Iar la metrou, orice statie dureaza fix 1 minut. Prea tare. :)

La hostel cred ca am ajuns inainte de 10, insa check-in-ul se facea abia la 14. Dar cu o Cola si un mic dejun am trecut peste oboseala si lipsa de somn si am luat orasul la cutreierat pana dupa 14. Bruxelles mi s-a parut un oras... interesant. :)) Dupa cum scrie intr-un ghid: Brussels is ugly, and we love it. And if we don't love it, we live with it. So don't be surprised that we built a terrible appartment block next to an Art Nouveau jewel. Cam asa. Oricum, e un oras ok, chiar frumos, I enjoyed it, insa nu am rezonat la frecventa pe care o emite. :) Am trecut si pe la Atomium, Belgium's Eiffel tower, dar nu am o parere puternica in vreo directie vizavi de aceasta atractie. :)

In materie de specialitati culinare sa le spun asa, cum englezii au facut o pasiune pentru otet si e o chestie pur englezeasca (nu am mai vazut in alta parte) sa mananci chips-uri cu otet, in Belgia oamenii au o pasiune pentru pickles. Aici am gasit chips-uri si diverse sosuri cu pickles. Chips-urile se asemanau cu cele cu otet si merg chiar foarte bine la bere, insa sosul ala de muraturi al lor e tare dubios. Atractiile locale sunt cartofii prajiti, waffles (mmmm), ciocolata si evident berea, care e usor acra. Nu stiu ce sa va mai povestesc de Bruxelles... deci next stop: GHENT. Mai jos, cateva poze facute cu aceeasi "sapuniera". :)

'Urban Jungle' sculpture piece

Gradina Botanica

Some building

Nice design

Ca o adevarata REI-sta

the Coke side of Belgium :)