Wednesday, May 2, 2007

ABM Advertising School

ABM Days

Pentru minti ascutite!*



Day 1. Client Service. Beatrice Danis.

Ok, recunosc, nu am prins ziua asta, dar as putea sa va povestesc ce am vazut prin Cluj. :)

Totusi, am auzit ca au fost niste referiri la blow jobs, nu stiu exact in ce context. Ceva cu negocieri. Ma voi interesa.

Day 2. Strategic Planning. Stefan Stroe.

Seminarul asta mi-a placut cel mai mult. Ne-a vorbit Stroe despre brand equity, insight, pozitionare si ne-a aratat cea mai premiata campanie de la Cannes in 2006 - Lynx (Axe) cu Lynxjet. Mi-a placut seminarul fiindca a fost o imbinare de teorie cu vizualizare de spoturi si la final practica. Am avut un mic task, de a veni in 20-30 de min cu niste solutii la problema mafiei parcarilor sau cum a formulat el pe blog ”Ce resorturi ar putea utiliza pentru a schimba prin comunicare problema femeilor agresate de mafia parcarilor”.

La inceputul seminarului, Stroe ne-a intrebat in ce departament am vrea sa lucram intr-o agentie de publicitate si cam 20 din 25 vroiam in departamentul de creativitate. Probabil din aceasta cauza in rezolvarea task-ului majoritatea s-au indreptat spre idei de spoturi, printuri si nu spre solutii. Majoritatea, nu toti.

Echipa mea mergea tot spre ideea de spot si chiar mi-a placut ideea tipului din echipa cu o gagica grabita, care parcheaza, iese din masina, se cauta in geanta, scoate cardul, iar in fata ei sta un mafiot la costum, premium style. Gagica trece cardul prin dispozitivul de citire si pleaca linistita, vazandu-si de treburile ei zilnice. La sfarsit, apare pe ecran "Vrei sa se ajunga la asa ceva?" Iar ca solutie propuneam un nr TelVerde si infiintarea unei "Politii a parcarilor" sau ceva in genul. Parca mai era o solutie, insa nu mi-o amintesc. Mie mi se pareau destul de obvious solutiile si nu ma asteptam sa fie luate in considerare. Insa, aparent lui Stroe i-au placut si a spus ca in cazul campaniilor sociale in general se merge pe denuntare.

Mi-au placut ideile colegilor de seminar; o tipa a venit cu ideea sensibilizarii manelistilor prin re-editarea manelei "Pumnii mei, minte nu are" in ceva de genul "Pumnii mei, minte nu are, in femeie nu se da ca e floare". Poate am mai stalcit-o, dar e criminala ideea. Alte solutii au fost inarmarea pana in dinti a femeilor sau semnarea unei petitii pentru un proiect de lege, cea din urma fiind chiar o propunere viabila.

In rest, avem si lectura suplimentara la seminarul asta. Chiar acum mi-am dloadat
Brand Failures: The Truth about the 100 Biggest Branding Mistakes of All Time.

Day 3. Adrian Docea. Brief de creatie.

Aici am invatat cam cum se scrie un brief. Am trecut prin misiunea unui brand, brand essence, viziune, valori, personalitate. Am mai invatat strategia GET TO BY. si ne-am straduit sa o aplicam in 2 cazuri. :) Al doilea caz a fost pe eugenie, un caz clasic, produsul care s-a vandut si continua sa se vanda fara nici un fel de promovare. Am ajuns la GET oameni fara bani, infometati (studenti) TO sa cumpere eugenia noastra, sa asocieze sunetul maruntisului cu eugenia (eugenia e aproape mok, mi-am cumparat azi cu 0,2 lei, maruntis) BY "o cumperi fara sa vrei". Si vroiam sa vindem feeling-ul ala special pe care-l ai cand tii o eugenie in mana si nu te poti abtine sa nu o rasucesti ca sa pocneasca. :) Chiar a fost foarte spontan din partea organizatorilor sa se duca pe moment sa ne cumpere eugenii. Am inteles ca intre timp a aparut si reclama la eugenie pe la tv, insa nu am reusit sa o vizionez. Dar e clar ca dupa seminarul asta am mancat eugenii in prostie.

Day 4 -

Day 5 -

Day 4 & 5 trebuiau sa se tina saptamana trecuta, insa tanti care trebuia sa tina seminar pe creatie nu a mai reusit sa ajunga si cum tot venea mini-vacanta de 1 mai, au amanat ambele seminarii pe saptamana asta. Insa din nou dezamagire, tanti respectiva a trimis mesaj cu 10 min inainte de seminar ca nu poate ajunge, cat despre day 5, aparent nici o agentie nu vroia sa tina un seminar pe BTL. :) Eh, pierderea lor. Nu erau pregatiti pentru noi. De aici mi-a venit ideea ca nu mai avem ascutitori.

Astazi ne-au spus care va fi proiectul de final. Aparent se pregateste lansarea XBOX la vara in Romania. Asociatia BOS colaboreaza cu Microsoft si vom primi brief-ul. Noi venim cu ideile, iar baietii de la Microsoft jurizeaza. Imi place tema, it's like sky is the limit.

Maine vom asista la prezentarea brief-ului si vom vizualiza spoturi la XBOX.


*Numai ca nu mai avem ascutitori



7 comentarii:

Anonymous said...

vreau si eu sa vin cu idei pt xbox :-s e mai bun decat PS :-s

Adinaaa said...

Te felicit ca ai rezistat sa citesti tot postul, in primul rand. :)))

Apoi, asta e ideea ta pt xbox? ca e mai bun decat ps? Is that it? :)))))) :P

Anonymous said...

pai nu am zis ca asta e :P dar pot veni cu unele daca vreau.

Anonymous said...

astazi am vazut si eu afisul cu acest ABN thing... multe creioane colorate

Adinaaa said...

Hmm... e ABM, nu ABN (probabil te gandeai la ABN AMRO :)), venind de la Advertising, Business & Marketing.

Posterul cu creioane e pentru conferinte. Creioane... pentru minti ascutite... :))) Eh, dragut, oricum.

Anonymous said...

Adina, te rog frumos, crezi ca ai putea sa imi trimiti si mie cartea lui Matt Haig (Brand Failures. The truth about the 100 biggest branding mistakes of all time)? Sau sa imi spui de unde o pot downloada?

Multumesc anticipat!
Dan

Adinaaa said...

Pai, Dan, din moment ce nu ai lasat nici o adresa de mail nu am cum sa-ti trimit, dar eu am gasit-o pe dc++ pe hub-urile locale. :)

Multa bafta.