Thursday, March 22, 2007

CNSC 1

*** ATENTIE! Post lung :)

CNSC - Congresul National al Studentilor la Comunicare 2007

Cursa Contra Timp. Comunicarea de Criza

Astazi m-am decis sa las putin facultatea in pace pentru a merge la congres. Si chiar nu imi pare rau. Mi s-a parut cel mai reusit eveniment organizat de studenti la care am participat pana acum, asta poate si datorita faptului ca a fost organizat de PRime, iar membrii organizatiei tocmai in acest domeniu vor sa se specializeze.

Cel mai mult mi-a placut atentia pentru detalii. Inca de la intrare stateau organizatori gata sa te preia, sa te indrume la stand. Spre rusinea mea, pot spune ca a fost prima data cand am mers la MNAR (Muzeul National de Arta al Romaniei) si mi-a placut foarte mult ca locatie. Pana acum il vedeam doar din autobuz, asa ca m-am oprit in mijlocul Pietei Revolutiei si am admirat imprejurimile. Mi s-a parut o zona mult mai aerisita fata de altele din Bucuresti si stand in fata muzeului ma simteam ca in Paris. Cred ca o fi fost arhitectura de vina. Mai nasol de teapa aia oribila cu un cartof in varf. Oricum, fata de alte evenimente, sala de conferinte de la MNAR nu mi s-a parut a avea acelasi aer corporatist al unei sali de conferinte din incinta unui hotel, iar acest lucru mi-a placut.

Mapa de presa a evenimentului continea tot ce trebuia. O prezentare PRime, motivatia alegerii temei, programul conferintelor (respectat cu o marja de eroare de 15 min :), o prezentare a invitatilor (foarte bine pusa la punct), formularul de feedback, 4 foi albe/albastre prinse intr-o panglica bleu (culorile PRime), un pix in aceleasi culori si brosurile sponsorilor. Fata de alte evenimente mi-a placut ca toate materialele erau foarte bine xeroxate, nu in graba, pe diagonala etc.


Ziua 1 a cuprins 2 conferinte si un studiu de caz.

Prima conferinta a fost pe tema Tendinte si practici in comunicarea de criza. Tinta principala a publicului, reprezentat de o majoritate covarsitoare de ~90% fete, a fost Robert Turcescu, evident. Cel mai mult mi-a displacut Ion Chiciudean, profesor universitar de la SNSPA, profesorul meu de Imagologie (daca as fi mers la facultate anul asta :). Cand lua dumnealui cuvantul, ma simteam ca la o prelungire a unui curs. Numai teorie si batut de campi, pe cand ceilalti invitati chiar veneau cu exemple concrete si rezolvari, ca doar nu te poti baza pe teorie intr-o asemenea meserie, fiecare situatie e unica.

La a doua conferinta, deja fetele erau in extaz. Uitandu-ma prin sala, vedeam cel putin vreo 10 ecrane de camere digitale cu zoom pe Andi Moisescu. Fetelor, e insurat! :))
Tema a fost Criza - declin sau oportunitate? si dupa parerea mea, a fost cea mai interesanta adunare de astazi. Silvia Bucur (Director General Prais Corporate Communications) a venit cu o prezentare draguta in care asemana corporatiile cu un om care ar trebui sa-si faca analizele de 2 ori pe an, adica rapoartele si alte chestii aferente. Insa cel mai mult mi-a placut de Ioana Manoiu (PR Manager GMP) care a venit cu o prezentare ce imbina exemplele practice cu DOs and DON'Ts. Destul de atractiva.

Studiul de caz a fost pe baza Crizei gripei aviare. Destul de informativ, poate usor plictisitor, dar daca aveai rabdare puteai descoperi chiar lucruri interesante. In aceasta parte a programului cel mai mult mi-a placut Thomas Achelis (Presedinte Forum for International Communications). German de origine, stie limba romana cat sa inteleaga ce se vorbea in sala, ce intrebari se puneau, dar a facut o prezentare in engleza. Multi radeau de accentul sau si nu se prea concentrau pe prezentare, dar a fost una chiar foarte buna, de unde cel mai mult mi-a placut expresia If you fail to plan, you plan to fail, idee inceputa de la faptul ca exista 'issues' (probleme, sa zicem :), care daca nu sunt rezolvate din timp, sa transforma in adevarate crize. Oricum, mi-a placut prezentarea sa.

In concluzie, dupa un contact cu PR-isti, pot spune ca nu ma vad ca un om de relatii cu publicul, care sa stea 24 de ore din 24 in priza, sa fie hartuit de presa, sa fie responsabil cu formarea imaginilor unor oameni sau companii, sa fie mereu prompt si obiectiv... bla bla.

Cateva poze facute de mine, de data asta fara mobil. Se vede diferenta. :)








Si o mica poza de arta, ca doar tot ce e alb/negru e arta. :) (Tavanul salii de conferinta)

4 comentarii:

Anonymous said...

eu era s'ajung piar la orengi :))

Adinaaa said...

Adica la relatii clienti? 411? :))))

Anonymous said...

adica nu. chiar piar pe events and media stuff :P

Adinaaa said...

Foarte frumos. :)